lørdag 14. mai 2011

Maibilder

I mai hadde vi noen milde herlige dager. En kveld jeg kom sent fra jobb, kunne jeg ikke motstå fristelsen til å ta meg en runde med kameraet! 
 Hagesildre er flotte stauder. De danner dekorative grønne tuer når de ikke blomstrer- og når de blomstrer- ja, bildet taler vel for seg! De rosa blomstene er Lewisia. Fikk tak i noen ganske billig på planteskolen i Søgne. Dessverre har de en tendens til å stryke med om vinteren. Sådde noen i fjor som aldri blomstret, og dessverre ser det ikke ut til at de har klart seg over vinteren.
 Hageblåpute- De så ganske så stusselige ut i fjor, men nå ser de ut til å ha etablert seg godt i barkebedet. Gleder meg til de flyter pent i hverandre!
 Utsikt fra innkjørselen. Vårfloksen gjør sitt til å gi god farge til bedet
 Disse tulipanene står nydelig- 3. sesongen nå. De har fått rikelig med beinmel:)
 Lewisia er utrolig fint!
 Kinesisk vindmøllepalme. Har forsøkt å bygge opp litt mot muren til dammen og fylt jord i mellom. Kantene på steinene er litt skarpe, men jeg tenker det blir tonet litt ned etterhvert som plantene får bredt seg utover. Har satt ned forskjellige typer sempervirum og takløk. Singelen er ikke så fin, men jeg har tenkt å sette et par sånne tønner til i forskjellige størrelser foran. Må bare få litt varmere dager...
Det begynner allerede å bli ganske frodig i steinhagen. Gleder meg veldig til sommeren i år! Det er nok mange av staudene som har etablert seg godt nå. Det er en deilig tid vi går i møte!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar