mandag 17. mai 2010

Kom mai du skjønne milde...


Syns våren har vært kald i år, men kanskje er det bare hagegalskapen som gjør at man ikke har tid til å vente på varmen. Tulipanene er iallfall i full gang med blomstringen allerede. I forgrunnen står Darwintulipanen "Ivory Floradale" med sin vakre kremgule farge og herlige lukt!


Disse rosa og hvite tulipanene kjøpte jeg for 3 år siden, og jeg er ganske overrasket over at de fortsatt står så fint! Jeg tar dem opp om sommeren og har gitt dem bra med beinmel- kanskje er det derfor- eller kanskje de bare rett og slett har det i seg? Vakre er de iallfall.

Denne gyldne perlen er en Darwin-tulipan av typen "Apeldoorn Elite". Den fikk jeg i  en pakke sammen med bl. a. "Ivory floradale" og  flere andre perler i 30-årsgave.  Kommer nok med bilde av dem etterhvert:)
Ellers kan jeg melde at Magnoliaen står i full blomst- den er utrolig vakker , men har dessverre fått enkelte små frostskader etter en usedvanlig kald natt for en ukes tid siden. Da var det helt nede i -4 grader. Det som var enda verre, var at jeg faktisk hadde glemt å skru av vannsprederen, slik at Joar stod opp til et kunstverk i is i det store barkebedet. Heldigvis er det bare stauder i det bedet, og jeg håper at de er så hardføre at de tålte det. Huff-det var ikke bra...
Til slutt har jeg et spørsmål: Er det noen som vet hva dette er? Fikk den av en venninne av min mor- den skulle være en god bunndekker til mine litt spede bed. I dag angrer jeg bittert på at jeg plantet den- den sprer seg helt ekstremt og stikker røttene inn over alt, slik at den er nærmest umulig å bli kvitt(vil faktisk gå så langt som å sammenligne med min fiende nr. 1: skvallerkålen). Noen som har gode råd?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar